Buzzboek en Hebban Challenge.

Toen ik nog werkte gebruikte ik de weinige energie die over was eigenlijk niet vaak meer om gewoon een boek te lezen. Intussen is dat al weer anderhalf jaar geleden. Vrij direct na mijn pensionering ben ik een blog gaan schrijven over koken en eten Sia’s weblog.
Na verloop van tijd werd me gevraagd een blog te gaan schrijven voor de boekensite Hebban Culinair en ook om recensies te gaan schrijven over nieuwe kookboeken. Het blog is inmiddels gestopt en vervangen door een maandelijkse column over een oud(er) kookboek.

Als je regelmatig op zo’n site als Hebban verkeert, zie je ook veel ‘gewone’ boeken voorbij komen. En, afgelopen weken volgde een oproep om mee te doen aan de Challenge en je in te schrijven voor 1 van de 100 uit te zetten exemplaren van wat ze noemen een buzzboek. Beiden gedaan. Voor de challenge heb ik opgegeven 40 boeken te lezen in 2016.

Het buzzboek is een vertaald boek wat na 6 januari verschijnt in Nederland. “Ze weten niet wat ze doen” is oorspronkelijk in het Fins geschreven door Jussi Valtonen. Niet zijn eerste boek, wel het eerste wat verschijnt in Nederland. Op Hebban de volgende informatie. Van de buzz-lezers die het boek toegestuurd hebben gekregen wordt verwacht dat zij tijdens het lezen een paar keer iets over het boek zeggen op social media en na afloop een korte recensie schrijven op Hebban.
Daarover later dus meer.

In dit weblog ga ik een beetje bijhouden wat ik zoal lees en wat ik van de boeken vind die ik lees. Verder zal er zo nu en dan denk ik ook iets geplaatst worden wat met mijn dagelijks fotograferen te maken heeft.

Naast iedere week een stukje over koken en eten en wat er in mijn keuken zoal gaande is, iedere dag een foto op de fotosite Flickr, nu dus een nieuwe uitdaging erbij.

Dit bericht werd geplaatst in Boeken. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

