Er moet iets gebeuren

Vandaag heb ik in één dag de verhalenbundel Er moet iets gebeuren van Maartje Wortel uitgelezen. Had niet eerder iets van haar gelezen.

Ik vond het prachtig. Vooral het deel De Schrijver II vond ik geweldig. Ze schrijft in een soms heel bijzondere stijl waarin verschillende personen aan het woord zijn zonder dat de zinnen duidelijk gescheiden zijn in van wie de zin is.

De meeste verhalen, in totaal 13, zijn vervreemdend, maar tegelijkertijd gaat het toch ook over heel herkenbare emoties. Zo jong en dan zo mooi kunnen vertellen, goed hoor.

MaartjeWortel

Dit was het eerste boek wat ik van Uitgeverij Das Mag heb ontvangen omdat ik een beetje heb bijgedragen aan het kunnen starten van de uitgeverij. Een geweldig begin dus.

Dit bericht werd geplaatst in Boeken. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

