Goudvissen en beton

Van Maartje Wortel las het kleine maar prachtige boekje Goudvissen en beton. Een klein boekje, een klein verhaal, maar tegelijkertijd heel compleet. Ik was eerder op het spoor van deze schrijfster gezet doordat ik de nieuwsbrieven van de bijzondere uitgeverij Das Mag ontvang. Zoals ik ook bij haar boek “Er moet iets gebeuren” schreef, is de stijl waarin ze schrijft vervreemdend. Maar tegelijkertijd praat ze met mij, de lezer.

De kleuren van de illustraties van Janine Hendriks vind ik mooi. Maar voor mij zijn ze scherp, ijs, en ik vind het verhaal zachter dan de illustraties doen vermoeden. Het zwarte gat wat later open en blauw wordt vind ik een mooie keuze.

“…maar we zijn er, we bestaan, we bewegen”. En ik ben onderdeel van ‘we’. Zoiets dus. Mooi!

Goudvissen en beton

Dit bericht werd geplaatst in Boeken. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

