Harry Potter en het vervloekte kind

Zo, dat is lang geleden dat ik een boek heb uitgelezen. Ik was redelijk enthousiast begonnen aan de serie van Knausgärd, maar ben dan toch blijven steken in boek 3. Ik denk wel dat ik ooit weer verder kom, maar wanneer?

Maar nu eerst het 8e boek over Harry Potter gelezen. Als toneelstuk geschreven/ gepubliceerd. Dat leek me lastig, maar ik bleek er zonder enig probleem zo doorheen door die 360 bladzijden. Ik was en ben opnieuw een echte Potter-fan. Heerlijk om mee te leven met de moeilijkheden die deze tovenaars en heksen allemaal tegenkomen. In dit geval gaat het om één van de zonen van Harry. Hij is getrouwd met een zusje van Ron, weetjewel, die van Wemel. Die dan weer getrouwd is met Hermelien Griffel, trouwe vriendin van alle jaren Zweinstein. Maar ja, als je de boeken van toen niet hebt gelezen, tja, dan kun je ook niet veel met dit verhaal denk ik. Het hele verleden wordt in dit boek meegenomen naar het heden van Harry van 19 jaar later. Of andersom eigenlijk, we gaan omdat er iets vreselijks is gebeurd, terug naar het verleden, deels letterlijk met een toverding. En aan het eind komt alles wel weer goed, gelukkig.

Nou ja, al met al, voor mij heerlijk om te lezen. Ik zag er echt naar uit dat het in het Nederlands zou verschijnen en nu is het alweer voorbij.

Kijk maar hier voor verdere informatie.

harrypottercursed

Dit bericht werd geplaatst in Boeken. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

